{{ctrl.notification}}
تفاوت پاسپورت و ویزا چیست؟|پروازیاب24
پاسپورت و ویزا چه تفاوتی با هم دارند؟ برای رفتن به خارج از کشور باید پاسپورت داشته باشیم یا ویزا؟در صورت داشتن پاسپورت آیا به ویزا نیاز داریم؟ اکثر مسافران می دانند که معمول ا برای سفر هوایی به  خارج از کشور به پاسپورت نیاز دارند. اما اغلب در  مورد اینکه آیا برای سفر به یک مقصد بین المللی به پاسپورت  نیاز دارندیا ویزا دچار سردرگمی می شوند.دراین مقاله قصد داریم به همه سوالت فوق و پرسش های ذهنی شما پاسخ دهیم با ما همراه باشید.

پاسپورت چیست؟

   
پاسپورت یک مدرک شناسایی رسمی است که توسط کشوری که شما در آن شهروندهستید صادر می شود و معمول ا برای سفر به یک مقصد بین المللی مورد نیاز است. همچنین معمولا لازم است از یک پاسپورت معتبر برای بازگشت به کشور محل اقامت خود استفاده  کنید.
پاسپورت حاوی اطلاعات شخصی کلیدی مانند نام کامل، ملیت، تاریخ تولد و یک عکس به روز است. همچنین حاوی تعدادی صفحه  خالی است که هنگام ورود/خروج از برخی کشورها مهر زده می شود.
اکثر پاسپورت های مدرن بیومتریک هستند ، به این معنی که آنها با یک تراشه الکترونیکی تعبیه شده اند که حاوی اطلاعات  بیومتریک است که می تواند برای احراز هویت دارنده استفاده شود.

 شماره پاسپورت چیست؟

   
شماره گذرنامه یک کد شناسایی منحصر به فرد است که در صفحه بیوگرافی گذرنامه در کنار اطلاعات شخصی و عکس دارنده آن  موجود است. اگر یک پرواز رزرو می کنید، این شماره اغلب در بلیط هواپیما شما ظاهر می شود. این شماره دفتر پاسپورت محل صدور سند و همچنین تاریخ تایید گذرنامه را مشخص می کند. همچنین ممکن است از پیشوندها برای   شناسایی انواع مختلف اسناد مانند گذرنامه های نظامی و دیپلماتیک استفاده شود. در برخی از کشورها مانند ایالت متحده، اگر پاسپورت خود را تمدید کنید یا پاسپورت جدید بگیرید ، این عدد تغییر می کند . بنابراین، اگر پروازی را رزرو کرده اید اما پاسپورت خود را در این مدت تغییر داده اید، باید بلیط هواپیما خود را به روزرسانی کنید تا  شماره گذرنامه جدید خود را نشان دهد.

 ویزا چیست؟

   
ویزا سندی است که توسط یک دولت خارجی صادر می شود و به دارنده آن اجازه می دهد بتواند به آن کشور سفر کرده و وارد آن  شوند. ویزا ممکن است به عنوان یک سند یک یا چند بار ورود و برای اهداف مختلفی صادر شود ، از جمله ویزای  گردشگری،ویزای کسب و کار ،ویزای ترانزیت، ویزای استخدام و...
بسته به مقصد شما، ممکن است راههای مختلفی برای دریافت ویزا وجود داشته باشد ، از جمله از سفارت یا کنسولگری قبل از خروج، یا با ارائه درخواست ویزا هنگام ورود در یک پاسگاه ورودی مرزی. بسیاری از کشورها همچنین اکنون به مسافران اجازه  می دهند تا برای ویزای الکترونیکی به صورت آنلاین درخواست دهند  که روند درخواست را بسیار تسریع می کند.

 تفاوت بین پاسپورت و ویزا


   
تفاوت اصلی بین ویزا و پاسپورت این است که پاسپورت توسط دولت کشور شما صادر می شود و به شما اجازه ورود و خروج از کشور محل اقامت خود را می دهد. از طرف دیگر، ویزا توسط مقامات یک کشور خارجی صادر می شود و به شما امکان می دهد  که وارد آن کشورشوید.
تفاوت دیگر این است که برای درخواست و دریافت ویزا باید پاسپورت داشته باشید . ویزا معمولا مستقیم  به همان پاسپورتی که برای تکمیل فرآیند درخواست استفاده کردهاید، مرتبط میشود. اگر پاسپورت خود را تغییر دهید، معمول اعتبار ویزای تایید شده  منقضی می شود و قبل از ادامه سفر به مقصد، لازم است برای ویزای جدید درخواست دهید.

 در صورت داشتن پاسپورت آیا به ویزا نیاز دارید؟
  

این که آیا علاوه بر پاسپورت به ویزا نیاز دارید یا خیر بستگی به ملیت و مقصد شما دارد . برخی از کشورها برای سفرهای کوتاه  مدت برای اهداف گردشگری، ترانزیت یا فعالیت های تجاری نیازی به ویزا ندارند. شما ممکن است به سادگی با ارائه یک پاسپورت معتبر بتوانید  وارد برخی از کشور ها شوید ، در سایر موارد، بدون در نظر گرفتن  مدت اقامت ، ویزا یک الزام اجباری است. بنابراین، مهم است که قبل از برنامه ریزی برای سفر به مقصد بین المللی که در گذشته از آن بازدید نکرده اید، شرایط ویزا برای  ملیت خود را بررسی کنید.

 

خرید بلیط  در پروازیاب۲۴

سایت پروازیاب24 با استفاده از تکنولوژی های جدید و آنلاین، بهترین خدمات خرید بلیط هواپیما داخلی، رزرو هتل داخلی و خارجی، رزرو قطار و خرید بلیط اتوبوس را در سراسر دنیا به مشتریان خود ارائه می دهد. ارزان ترین نرخ خرید بلیط هواپیما خارجی در سایت پروازیاب۲۴ پیش روی شماست و با چند کلیک می توانید اقدام به خرید آنلاین بلیط کنید.

همچنین؛ اپلیکیشن پروازیاب24 این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پروازهای لحظه آخری را بدون محدودیت رصد کنید و شانس خود را برای خرید بلیط چارتری ارزان امتحان نمایید. در این اپلیکیشن تمامی خدمات آنلاین پروازیاب24 ارائه می‌ شود؛ بنابراین در هر فرصتی که به سایت دسترسی نداشتید، می‌توانید روی حضور ما حساب کنید.

date_range دوشنبه 04 بهمن 1400 remove_red_eye 1330 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09208704900
05131838
پرواز خارجی
09208704900
05131838
اتوبوس
09208704900
05131838
ویزا
09208704900
05131838
ثبت نظر
chat 0