{{ctrl.notification}}
سوالات متداول خرید آنلاین بلیط ارزان هواپیما | پروازیاب24
بلیط هواپیما
arrow_drop_down
بلیط هواپیما داخلی
بلیط هواپیما خارجی
بلیط اتوبوس
پیگیری خرید
وبلاگ
سایر
arrow_drop_down
درباره ما
تماس با ما
پرداخت آنلاین
سوالات متداول
قوانین و مقررات
محاسبه شماره شبا
عوارض خروج از کشور
پرواز
پرواز
ورود
ثبت نام
استرداد بلیط
ارتباط در تلگرام
phone
05131838-09208704900
home
navigate_before
سوالات متداول
پرواز داخلی
پرواز خارجی
اتوبوس
برای خرید بلیط هواپیما چه مدارکی نیاز داریم؟
برای رزرو پروازهای داخلی، به کارت شناسایی مسافر و رمز پویا کارت خود جهت پرداخت هزینه، نیاز خواهید داشت. در زمان رزرو آنلاین پرواز از وب سایت یا اپلیکیشن پروازیاب24، نیازی به بارگزاری مدارک نیست و تنها با وارد کردن اطلاعات، صدور بلیط انجام می شود.
بليط هواپيما را چند روز قبل از سفر می توانیم رزرو کنیم؟
در وب سایت پروازیاب24 می توانید پروازهای 60 روز آینده مسیر مد نظر خود را بررسی و رزرو کنید. توصیه می شود در بازه های زمانی که تقاضا برای بلیط زیاد است، پرواز خود را زودتر رزرو کنید.
بلیط های سیستمی و چارتری چه تفاوتی دارند؟
در بلیط های سیستمی قوانین استرداد و نرخ گذاری توسط شرکت هواپیمایی و در بلیط های چارتر توسط شرکت های چارتر کننده اعلام می شود. همچنین در در پروازهای سیستمی نرخ کودک (2 تا 12 سال) معادل 50 الی 100 درصد پایه بلیط بزرگسال است، ولی در پروازهای چارتری نرخ بلیط کودک و بزرگسال یکسان است.
قیمت بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان زیر 12 سال چگونه محاسبه می شود؟
نرخ بلیط برای کودکان (2 تا 12 سال) در پروازهای داخلی و سیستمی معادل 50 الی 85 درصد بلیط بزرگسالان است و در پروازهای چارتری نیز نرخ بلیط کودک و بزرگسال تفاوتی ندارد. قیمت بلیط نوزاد (زیر 2 سال) معادل 10 درصد بلیط بزرگسالان است.
آیا در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما، امکان انتخاب صندلی دلخواه وجود دارد؟
خیر. بطور کلی امکان انتخاب صندلی، در هنگام رزرو پرواز داخلی (حضوری یا تلفنی) وجود ندارد و شماره صندلی بعد از گرفتن کارت پرواز در فرودگاه مشخص می شود. اما برخی از ایرلاین ها امکان انتخاب صندلی پس از رزرو را فراهم کرده اند که بدین منظور می توانید به وبسایت شرکت هواپیمایی مربوطه، مراجعه نمایید.
آیا امکان مشاهده نوع و مدل هواپیما در هنگام رزرو بلیط وجود دارد؟
در صورتی که مدل هواپیما از سمت شرکت هواپیمایی مشخص شده باشد در صفحه لیست پروازها قابلمشاهده است. لازم به ذکر است احتمال تغییر نوع هواپیما تا زمان پرواز از سمت هواپیمایی وجود دارد.
آیا می توان بلیط هواپیما را برای شخص دیگری خریداری کرد؟
در صورتی که به کارت شناسایی و اطلاعات مسافر مانند نام و نام خانوادگی و شماره ملی درج شده در شناسنامه، دسترسی داشته باشید، می توانید رزرو بلیط را انجام دهید.
بعد از تکمیل مراحل خرید، چگونه می توان به بلیط دسترسی داشت؟
پس از اتمام رزرو و پرداخت، فایل بلیط نمایش داده می شود که می توانید آن را دانلود کنید. همزمان مشخصات بلیط به شماره تلفن همراهی که هنگام خرید در سایت وارد کرده اید پیامک می شود. همچنین می توانید وارد حساب کاربری خود در سایت پروازیاب24شوید و در قسمت 'رزروهای موفق' روی گزینه دریافت بلیط کلیک کنید.
نحوه ثبت درخواست ویلچر در سایت پروازیاب24به چه صورت است؟
مسافران می توانند هنگام رزرو پرواز و در قسمت وارد کردن اطلاعات مسافر، گزینه درخواست ویلچر را فعال کنند یا پس از رزرو به حساب کاربری خود بروند، روی گزینه ثبت درخواست کلیک کرده و گزینه درخواست ویلچر را انتخاب کنند.
هزینه اضافه بار در پروازهای داخلی چقدر است؟
اگر بار شما بیشتر از مقدار مجاز باشد، باید هزینه آن را در فرودگاه تحت عنوان هزینه اضافه بار پرداخت کنید. این هزینه معمولا به 1 درصد از مبلغ کل بلیط ازای هر کیلوگرم بوده و بر حسب قیمت بلیط، طول پرواز و کلاس پروازی محاسبه می شود. گاهی اوقات شکل بستهبندی بسته و ابعاد آن ممکن است شما را مشمول هزینه اضافه بار کند
آیا برای رزرو پرواز خارجی نیاز به کارت اعتباری است؟
خیر، شما می توانید تمامی پروازهای خارجی ارائه شده در پروازیاب24 را با کارت های شتاب و با واحد پولی ریال، ررزو کرده و نیازی به کارت های اعتباری خارجی نیست.
در صورتی که به رمز دوم دسترسی نداشته باشیم چگونه بلیط ررزو کنیم؟
رسپینا امکان رزرو بلیط را بصورت تلفنی نیز فراهم نموده است. می توانید با شماره 05131838 تماس گرفته تا کارشناسان پشتیبانی فرآیند رزرو را برای شما انجام دهند.
رزرو آنلاین بلیط هزینه بیشتری نسبت به خرید حضوری خواهد داشت؟
خیر. خرید اینترنتی معمولا با کارمزد صدور کمتر و نرخ های ارزان تری همراه است. همچنین رزرو آنلاین به شما امکان بررسی و مقایسه قیمت تمامی پروازهای موجود را به مقصد مد نظر، می دهد.
در صورت برخورد با مشکل در دریافت ویزا پس از رزرو بلیط، برای کنسل کردن پرواز باید جریمه پرداخت شود؟
اگر با درخواست ویزا موافقت نشود و قصد کنسل کردن بلیط خود را داشته باشید، باید با توجه به نوع بلیط، قوانین ایرلاین و زمان باقی مانده تا پرواز جریمه کنسلی را پرداخت نمایید.
هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی چقدر است؟
هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی با توجه به قوانین شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پرواز مشخص می شود و اطلاعات کامل آن در بخش جزئیات بلیط قابل مشاهده است. عموما عواملی مانند وزن، تعداد بسته های باری، شکل بسته بندی و ابعاد می تواند مسافر با مشمول هزینه اضافه بار نماید.
چه وسائلی در پرواز خارجی ممنوع است؟
بطور کلی اشیای ممنوعه پروازهای خارجی شامل مواد آتشزا، فشفشه، کپسول گاز، اسلحه و مهمات، اسپریهای شیمایی و اسید هستند و همچنین ، تمامی مایعات، ژلها و اسپری ها باید در ظروف 100 گرمی یا کوچک تر با قابلیت جایگیری در کیسههای پلاستیکی باشند. توصیه می شود در سایت هواپیمایی مد نظر، از اقلام ممنوعه استعلام گرفته تا نسبت به محدودیت ها کاملا آگاه شوید.
آیا پرداخت مبلغ و کسر وجه از حساب به معنی صدور بلیط است؟
خیر. کسر مبلغ از حساب شما به معنی قطعی شدن رزرو و صدور بلیط نیست و حتما باید موفقیت آمیز بودن خرید و بلیط را مشاهده کرده و فایل دانلود آن نیز به ایمیل و شماره تماس شما ارسال شود. در خصوص عدم رزرو بلیط نیازی به نگرانی نیست و مبلغ کسر شده، حداکثر تا 72 ساعت به اعتبار حساب کاربری شما بر می گردد.
اگر تاریخ انقضای پاسپورت نزدیک باشد، می توان بلیط رزرو کرد؟
حداقل اعتبار لازم پاسپورت برای سفر، 6 ماه است و در برخی از موارد نیز این اعتبار باید تا 1 سال باشد. مسئولیت بررسی این موضوع بر عهده مسافر است.
آیا امکان خرید بلیط خارجی هواپیما برای کودکان با پاسپورت والدین وجود دارد؟
خیر. برای کودکان نیز می بایست بصورت جداگانه برای دریافت پاسپورت و خرید بلیط اقدام کرد.
آیا امکان انتخاب صندلی در پرواز خارجی وجود دارد؟ چگونه میتوان این کار را انجام داد؟
امکان انتخاب صندلی در برخی از ایرلاین های داخلی یا خارجی بصورت رایگان یا پرداخت هزینه امکان پذیر است. در این خصوص باید پس از رزرو بلیط به سایت ایرلاین مد نظر مراجعه کرده و نسبت به انتخاب صندلی اقدام کنید.
آیا بعد از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، چاپ آن ضروری است؟
پس از خرید آنلاین بلیط اتوبوس، نیازی به چاپ آن نیست و شما می توانید با داشتن شماره پیامک شده بلیط، پی دی اف یا تصویر بلیط برای سوار شدن اقدام کنید.
رزرو بلیط اتوبوس برای کودکان زیر 2 سال هم باید انجام شود؟
بله، هر مسافری که نیاز به صندلی دارد، باید برای او بلیط اتوبوس صادر شود و رزرو بلیط برای آن شخص الزامی است.
قیمت بلیط اتوبوس برای کودکان زیر دو سال، در صورتی که صندلی به آنها تعلق نگیرد رایگان است. اگر کودک به استفاده از صندلی نیاز داشته باشد، باید هزینه کامل بلیط اتوبوس را برایش پرداخت کنید تا صندلی بتواند از صندلی استفاده کند.
قیمت بلیط اتوبوس برای کودکان زیر دو سال، در صورتی که صندلی به آنها تعلق نگیرد رایگان است. اگر کودک به استفاده از صندلی نیاز داشته باشد، باید هزینه کامل بلیط اتوبوس را برایش پرداخت کنید تا صندلی بتواند از صندلی استفاده کند
امکان رزرو بلیط اتوبوس برای اتباع خارجی از سایت پروازیاب24امکان پذیر است؟
خرید بلیط اتوبوس بصورت آنلاین تنها با کد ملی امکان پذیر است. جهت رزرو برای اتباع خارجی با تعاونی مربوطه تماس بگیرید.
آیا پس از ثبت اطلاعات امکان ویرایش زمان حرکت و مقصد وجود دارد؟
در صورت انتخاب اشتباه زمان و مقصد سفر توسط مسافر، امکان تغییر در مشخصات یا جابهجایی در زمان حرکت مسافر وجود ندارد. پس در زمان رزرو نهایی، به زمان و مقصد سفر دقت کنید.
در صورت ایجاد مشکل در مراحل خرید بلیط اتوبوس و عدم صدور بلیط پس از کسر وجه از حساب، چه کاری باید انجام داد؟
توجه داشته باشد که کسر وجه از حساب به معنای رزرو نهایی بلیط نیست. بلکه باید پیامک خرید موفقیت آمیز به همراه شماره بلیط به شما ارسال شود. در صورت ایجاد هرگونه مشکلی نیز می توانید با پشتیبانی پروازیاب24 تماس بگیرید. همچنین اگر بلیط بعد از خرید قطعی صادر نشود، وجه آن بعد از 48 ساعت به صورت خودکار و توسط بانک هزینه به حساب مسافر برگشت داده خواهد شد.
چه مدارکی برای استفاده از اتوبوس باید همراه مسافر باشد؟
برای دریافت بلیط بایستی کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی یا شناسنامه همراه خود داشته باشید.
هر مسافر، چند کیلو بار می تواند همراه خودش داشته باشد؟
طبق قوانین سازمان راهداری، وزن بار مجاز برای هر مسافر حدود ۲۰ کیلوگرم است. این قوانین میتواند برای تعاونیهای مختلف، متفاوت باشد. برای اطلاع از میزان بار قابلحمل و هزینه اضافهبار، قبل از سفر با تعاونی هماهنگیهای لازم را انجام دهید.
در صورت وجود نارضایتی از اتوبوس، چگونه می توانیم شکایت کنیم؟
هر گونه شکایتی در مورد رفتار نامناسب پرسنل ترمینال راننده، عدم حرکت به موقع و رسیدن به مقصد اتوبوس ها، عدم امکانات داخلی یا ناقص بودن آن را می توانید به مدیریت شرکت مسافری ارجاع دهید. اگر شکایت شما به نتیجه نرسید، بایستی به نمایندگی سازمان حمل و نقل راهداری مراجعه کنید.
در صورت جا ماندن از اتوبوس، امکان پس گرفتن وجه پرداختی وجود دارد؟
هزینه استرداد بلیطهایی که از ساعت حرکتشان گذشته طبق قوانین با کسر ۵۰ درصد حساب می شود.